
O projektu

Ocenění
Tento projekt získal Národní certifikát kvality, Evropský certifikát kvality, Národní cenu v České republice a Národní cenu v Rakousku
Použité IT nástroje
Avatar Maker (Character Creator)
Microsoft Word (for Acceptance Letter Writing)
Padlet
Disroot Pad (for slogan brainstorming)
Tricider (for voting the slogan)
Liveworksheets
Kahoot
Paint or an Image Editor for SMILE Boggarts/Sraef (DADA Class)
LearningApps (creating a game and learning)
Twin Space Forum
Linoit (for DIVOC protective measures)
Kleki (to design the magic wand)
Wakelet (Charms Class - introduction)
Wordwall (Charms Class Matching Drag and Drop Game)
Easy Polls (voting for the Happiness Potion ingredients)
Blabberize/Voki (for Wizardus+ Portraits and talking Avatars)
Power Point or Video Editor/Creator (Wizardus+)
Flipgrid (for video evaluation)
Google Slides (Transfiguration Class, Divination Class, English Galore)
Kvíz o Rumunsku (Wizardus)
Projekt SMILE (The School of Magic Inspiring Learning Experiences) je projektem osmi partnerských škol s hlavními koordinátory Moldávií a Rakouskem, které také přišly s nápadem a celkovou koncepcí tohoto jednoletého projektu. SMILE je jméno projektu a zároveň virtuální čarodějnická škola, ve které nejprve byli všichni žáci "moudrým kloboukem" rozřazeni do šesti kolejí (Wisdom, Courage, Humanity, Justice, Temperance, Transcendence) a v nich pak plnili úkoly zadané jim v několika školních předmětech jako magie čísel, lektvary, přeměňování, historie kouzel, předvídání budoucnosti, ... - každý předmět měl na starost jeden z učitelů. Některá zadání plnili jako jednotlivci, mnohá však byla koncipována jako týmová práce a ohodnocen pak byl celý tým společně. Za úspěšné splnění zadaných úkolů dostávali žáci body, které se zapisovaly jednotlivým kolejím. Soutěž mezi kolejemi probíhala rovněž během několika online Zoom setkání a turnajů, kde bylo vždy nejprve setkání všech kolejí a pak opět práce v menších skupinách "spolužáků".
Součástí projektu byl i "Wizardus" (kouzelnická verze Erasmu) - žáci měli za úkol prezentovat jednu partnerskou zemi, např. český tým prezentoval Rumunsko pomocí společně vytvořeného Kahoot kvízu. (https://twinspace.etwinning.net/120503/pages/page/1163217).
Práce na projektu byla skvělou příležitostí, jak si žáci mohli vyzkoušet komunikaci v angličtině s vrstevníky z jiných zemí a procvičit se ve všech čtyřech základních jazykových dovednostech (poslech a čtení s porozuměním, psaní a mluvení).
Při práci na projektu jsme využívali všech možností a nástrojů, které nabízí sám twinspace (virtuální třída chráněná heslem, která je součástí každého projektu eTwinning) jako nástěnky, fóra a hlasování. Doplňovali jsme je jak tradičními a osvědčenými aplikacemi jako jsou Padlet nástěnky, learningapps, liveworksheets, sdílené Google tabulky a Google dokumenty a tabulky, sdílené Google slides. Díky partnerům jsme se naučili i nástroje nové např. https://app.bookcreator.com/. Nicméně rozmanitost a počet nástrojů nejsou tak důležité - primární je jejich funkčnost a účelnost. Pro žáky sekundy, kteří pracovali na eTwinning projektu poprvé, byl samotný twinspace a zmíněné nástroje nové a originální. Je úžasné pozorovat, jak tato generace opravdu bere IT za běžnou součást svého života - žáci se velmi rychle naučili pracovat s novými nástroji a aplikacemi a používali je bez problémů. Kromě toho žáci It zdatnější byli vždy ochotní poradit a pomoci ostatním anebo sami vytvořit nějaký produkt za jejich tým či celou skupinu.
Z pohledu anglického jazyka bylo hlavním cílem dát žákům příležitost procvičit základní jazykové dovednosti ( poslech a čtení s porozuměním, psaní a mluvení) a tohoto cíle bylo plně dosaženo: psaní bylo rozvíjeno např. když žáci psali motivační dopisy, navrhovali otázky do kvízů, vymýšleli slogan koleje, psali předpovědi budoucnosti, navrhovali dobré vlastnosti čaroděje/čarodějnice, ...; čtení s porozuměním bylo obsaženo téměř ve všem - zadání úkolů, texty kvízů od partnerů a učitelů, zadání na liveworksheets, příspěvky na stanovené téma do fór, ...; poslech s porozuměním se rozvíjel během živých setkání / turnajů v rámci každé koleje a poslechem mnoha videí vybraných k daným tématům; možnost mluvit s partnery měli během několika turnajů .
Navíc se naši studenti seznámili se svými "spolužáky" ze
stejné koleje, dozvěděli se něco nového o partnerských zemích, učili se
pracovní samostatnosti i tomu, jak pracovat v týmech, byli vedeni
k dodržování termínů atd.
